Dane osobowe:
Imię i nazwisko:
Bartosz Bieszka
Data urodzenia:
28.07.1987r.
Miejsce zamieszkania:
Polska, Pruszcz Gdański
Umiejętności:
Grafika 3D:
Modelowanie objektów nieorganicznych
Animacja postaci
UV, texturowanie objektów
Programowanie:
HTML, CSS, PHP, MYSQL, JS
Delphi
C#
Inne:
Parę słów o mnie:
Nazywam się Bartosz Bieszka, pseudonim artystyczny "Wichur", tak kiedyś do mnie powiedział kolega z klasy i tak zostało.
#Przygoda z grafiką...
W wieku 15 lat, po premierze kultowej gry jaką była(jest) GTA3, zainteresowałem się modelami. Jak oni takie coś robią?!
W internecie krążył program "Zanoza Zmodeler", który po premierze GTA3 posiadał filtr importujący modele. Można było popatrzeć jak zbudowane są. WOW to było to, własnie to mnie zainteresowało.
Parę dni później wydany został filtr exportujący modele. To był szok, można było stworzyć własny samochód do GTA. To mnie pchnęło w tym kierunku, zacząłem intensywnie uczyć się programu.
To były czasy, w których nie wszyscy mieli ciągły dostęp do internetu. Ahh ten modem i te piękne dźwięki łączenia do sieci... Nie było youtube i pełno poradników, trzeba było sobie radzić samemu i tak zrobiłem. Nauczyłem się w parę dni obsługi, mogłem robić proste rzeczy. Po paru tygodniach sprawnie potrafiłem modelować. Stworzyłem swój pierwszy samochód, był to Polonez (wiem...tyle możliwosci a zrobiłem poloneza). I tak zaczęła się moja przygoda z modelowaniem... wkręciłem się, modelowałem i modelowałem. Później GTA Vice City, Street Legal Racing, San Andreas, GTA IV, etc...
W trakcie poznawałem "3D Studio Max", to był kosmos...tyle możliwosci... Pamiętam jeszcze okrojoną wersję jaką był "G-Max".
Zrobiłem też parenaście wizualizacji z użyciem pluginu renderującego "v-ray", gdzie na starym sprzęcie renderowanie trwało nie raz po 17 godzin :o
Modelowanie sprawia mi radość, ale już nie jestem w stanie poświęcić mu tyle czasu co kiedyś... Teraz głownie modeluje do własnych gier.
#Przygoda z programowaniem...
Moja przygoda trwała przez długi okres, ale było mi mało... a może by tak pozmieniać coś w plikach? (fak ya).
Zaczęło się to w trakcje GTA Vice City, można było pisać własne misje w języku Assemblera. Język programowania a raczej analityczne myślenie programisty jakoś szybko weszło mi do głowy... gdzie już w podstawówce pisało się strony html na informatyce, musiałem pomagać kolegom ;-) Dlatego też pozostałe języki nie były dla mnie problemem do nauki. Oczywiście struktura jest zupełnie inna lecz sama logika ta sama, nie wiem... trzeba mieć to we krwi :) W street legalu była już inna bajka... pliki skryptowe były pisane w Java. Tak ładnie ten język wyglądał, że zafascynowałem się C# gdzie próbowałem nawet robić gry z użyciem XNA parę prostych pierdół nawet udało mi się zrobić z wykorzystaniem silnika graficznego TrueVision3D i fizyki PhysX.
Programowanie mnie zainteresowało tak bardzo, że poznawałem każdy język po trochu... ASM, C, Pascal, Delphi, JAVA, C++, PHP, a i tak najwięcej czasu poświęciłem w Delphi i C# bo są najwygodniejsze dla mnie.
Obecnie C# używam w Unity3d gdzie uczę się cały czas :)
#Przygoda z muzyką...
Moja przygoda z muzyką zaczęła się jeszcze zanim pochłonęła mnie grafika... Już nawet nie pamiętam, od 13-14 roku życia kiedy to wyszedł program "Music 2000" na konsole "Play Station". Szał, własne kawałki, to jest to. Talent muzyczny musiałem odziedziczyć po ojcu. Miałem iść do szkoły muzycznej, ale po wstępnych testach na słuch muzyczny, który przeszedłem. Odechciało mi się i zrezygnowałem.
Lecz sama pasja muzyczna pozostała mi. Grałem na pianinie (występowałem nawet na konkursie pianistycznym), akordeonie, gitarze klasycznej, elektrycznej.
Na gitarze gram do dziś (prawie gram, gdyby nie uszkodzony nerw w lewej dłoni). Ale tworzeniem muzyki elektronicznej zajmuje się nadal na poczciwym "FL Studio". Swoich kawałków mam od groma, leżą spokojnie na dysku. Czasem lubię ich posłuchać...
Lubię też śpiewać... ale z "must be the music" by mnie wyrzucili ;-)
W wieku 15 lat, po premierze kultowej gry jaką była(jest) GTA3, zainteresowałem się modelami. Jak oni takie coś robią?!
W internecie krążył program "Zanoza Zmodeler", który po premierze GTA3 posiadał filtr importujący modele. Można było popatrzeć jak zbudowane są. WOW to było to, własnie to mnie zainteresowało.
Parę dni później wydany został filtr exportujący modele. To był szok, można było stworzyć własny samochód do GTA. To mnie pchnęło w tym kierunku, zacząłem intensywnie uczyć się programu.
To były czasy, w których nie wszyscy mieli ciągły dostęp do internetu. Ahh ten modem i te piękne dźwięki łączenia do sieci... Nie było youtube i pełno poradników, trzeba było sobie radzić samemu i tak zrobiłem. Nauczyłem się w parę dni obsługi, mogłem robić proste rzeczy. Po paru tygodniach sprawnie potrafiłem modelować. Stworzyłem swój pierwszy samochód, był to Polonez (wiem...tyle możliwosci a zrobiłem poloneza). I tak zaczęła się moja przygoda z modelowaniem... wkręciłem się, modelowałem i modelowałem. Później GTA Vice City, Street Legal Racing, San Andreas, GTA IV, etc...
W trakcie poznawałem "3D Studio Max", to był kosmos...tyle możliwosci... Pamiętam jeszcze okrojoną wersję jaką był "G-Max".
Zrobiłem też parenaście wizualizacji z użyciem pluginu renderującego "v-ray", gdzie na starym sprzęcie renderowanie trwało nie raz po 17 godzin :o
Modelowanie sprawia mi radość, ale już nie jestem w stanie poświęcić mu tyle czasu co kiedyś... Teraz głownie modeluje do własnych gier.
#Przygoda z programowaniem...
Moja przygoda trwała przez długi okres, ale było mi mało... a może by tak pozmieniać coś w plikach? (fak ya).
Zaczęło się to w trakcje GTA Vice City, można było pisać własne misje w języku Assemblera. Język programowania a raczej analityczne myślenie programisty jakoś szybko weszło mi do głowy... gdzie już w podstawówce pisało się strony html na informatyce, musiałem pomagać kolegom ;-) Dlatego też pozostałe języki nie były dla mnie problemem do nauki. Oczywiście struktura jest zupełnie inna lecz sama logika ta sama, nie wiem... trzeba mieć to we krwi :) W street legalu była już inna bajka... pliki skryptowe były pisane w Java. Tak ładnie ten język wyglądał, że zafascynowałem się C# gdzie próbowałem nawet robić gry z użyciem XNA parę prostych pierdół nawet udało mi się zrobić z wykorzystaniem silnika graficznego TrueVision3D i fizyki PhysX.
Programowanie mnie zainteresowało tak bardzo, że poznawałem każdy język po trochu... ASM, C, Pascal, Delphi, JAVA, C++, PHP, a i tak najwięcej czasu poświęciłem w Delphi i C# bo są najwygodniejsze dla mnie.
Obecnie C# używam w Unity3d gdzie uczę się cały czas :)
#Przygoda z muzyką...
Moja przygoda z muzyką zaczęła się jeszcze zanim pochłonęła mnie grafika... Już nawet nie pamiętam, od 13-14 roku życia kiedy to wyszedł program "Music 2000" na konsole "Play Station". Szał, własne kawałki, to jest to. Talent muzyczny musiałem odziedziczyć po ojcu. Miałem iść do szkoły muzycznej, ale po wstępnych testach na słuch muzyczny, który przeszedłem. Odechciało mi się i zrezygnowałem.
Lecz sama pasja muzyczna pozostała mi. Grałem na pianinie (występowałem nawet na konkursie pianistycznym), akordeonie, gitarze klasycznej, elektrycznej.
Na gitarze gram do dziś (prawie gram, gdyby nie uszkodzony nerw w lewej dłoni). Ale tworzeniem muzyki elektronicznej zajmuje się nadal na poczciwym "FL Studio". Swoich kawałków mam od groma, leżą spokojnie na dysku. Czasem lubię ich posłuchać...
Lubię też śpiewać... ale z "must be the music" by mnie wyrzucili ;-)
Doświadczenie w projektach:
Nazwa firmy:
Laudo-Games
Nazwa gry:
PitStop Challenge
Udział:
Programowanie
Nazwa firmy:
Red Dot Games
Nazwa gry:
Truck Mechanic Simulator 2015
Udział:
Kierowanie projektem
Programowanie
Modele tras
Modele otoczenia
Nazwa firmy:
Red Dot Games
Nazwa gry:
Rajd Polski 2011
Udział:
Modele tras
Modele otoczenia
Nazwa firmy:
Red Dot Games
Nazwa gry:
German lowriders
Udział:
Modele tras
Modele otoczenia
Nazwa firmy:
Red Dot Games
Nazwa gry:
American lowriders
Udział:
Modele tras
Modele otoczenia
Modele samochodów
Nazwa firmy:
Red Dot Games
Nazwa gry:
Lowrider Extreme
Udział:
Modele tras
Modele otoczenia
Utwory muzyczne
Nazwa firmy:
Red Dot Games
Nazwa gry:
Need For Russia 4: Deluxe
Udział:
Modele tras
Modele otoczenia
Utwory muzyczne
Nazwa firmy:
Red Dot Games
Nazwa gry:
SKI :)
Udział:
Modele postaci
Animacja postaci
Nazwa firmy:
Forever Entertainment
Nazwa gry:
Miś Uszatek: Przygoda z liczbami
Udział:
Modele postaci
Animacja postaci
Nazwa firmy:
Nicolas Games
Nazwa gry:
Miś Uszatek: Przygoda z porami roku
Udział:
Modele postaci
Animacja postaci